Metoda Ackermana

Metoda Ackermanna to specjalistyczna terapia, w której po dokładnym określeniu rodzaju schorzenia, prowadzone jest leczenie manualne. Nieustannie trwa rozwój tej terapii, by jeszcze bardziej ponieść jej skuteczność. Badania prowadzone są m.in.w sztokholmskim Instytucie w oparciu o nowoczesne zdobycze nauki z różnych dziedzin medycznych (ortopedii, neurologii i rehabilitacji).

Metoda Ackermanna sprawdza się w leczeniu różnych schorzeń i dolegliwości związanych z kręgosłupem, poza tym likwiduje objawy rwy kulszowej, udowej i barkowej. Pomaga także przy dyskopatii, zespole bólów przeciążeniowych, bólach pourazowych, migrenach, bólach karku, żeber, miednicy i stawów oraz zawrotach głowy i wadach postawy.

Terapeuta Metody Ackermanna powinien być specjalistą z zakresu ludzkiej anatomii i fizjologii. Istotna jest również wiedza na temat diagnostyki obrazowej oraz technik trakcji, mobilizacji, oscylacji i manipulacji wg Ackermanna. Terapia ta ma przynieść polepszenie stanu zdrowia pacjenta, często w sytuacjach, kiedy zawiodły środki farmakologiczne.
Przeciążenia, upadki, uderzenia są najczęstszymi przyczynami uszkodzeń kości, które skutkują długotrwałym i ostrym bólem, co w późniejszym okresie może utrudnić normalne funkcjonowanie ruchowe. Nie należy lekceważyć takich sytuacji i szybko rozpocząć rehabilitacje.

Bardzo pomocne podczas diagnozowania pacjenta przez terapeutę są badania radiologicznego. Dzięki nim precyzyjnej może określić źródło schorzenia oraz zauważyć ewentualne przeciwwskazania do rozpoczęcia terapii. Diagnoza opiera się jednak przede wszystkim na szczegółowym wywiadzie, obserwacji i analizie stanu pacjenta. Terapia skierowana jest wyłącznie na te część ciała, które są dotknięte schorzeniem. Ból powinien znacząco się zmniejszyć już po kilku zabiegach.