Uzdrowisko Dąbki

Ośrodek Argentyt

Uzdrowisko w Dąbkach specjalizuje się głównie w leczeniu dziecięcych chorób układu oddechowego i alergii, a także pomaga się tu ludziom z chorobami reumatycznymi, krążenia, nerwicami, chorobami układu moczowego i pokarmowego.

Wioska Dąbki jest bardzo atrakcyjnie położona, ponieważ leży nad Bałtykiem i jeziorem Bukowo, kilka kilometrów od Darłowa, miasta latem obleganego przez turystów. W samych Dąbkach na stałe mieszka około 300 mieszkańców. Status uzdrowiska w tej miejscowości ustanowiono dopiero 7 lipca 2007 roku, ale od lat przyjeżdżają tu kuracjusze.

Leczenie odbywa się w pięciu ośrodkach wyspecjalizowanych w poszczególnych chorobach:

Centrum H. Cegielskiego

Dzieci kierowane są do Centrum H. Cegielskiego gdzie możliwe są wczasy sanatoryjne dla najmłodszych wymagających opieki rodziców.

Sanatorium Dukat

Sanatorium Dukat leczy choroby spowodowane urazami i wypadkami oraz problemy z górnymi i dolnymi drogami oddechowymi.

Sanatorium Delfin

W Sanatorium Delfin leczy się choroby wewnętrzne, płuc, tarczycy, narządów ruchu i serca.

OSW Argentyt

W OSW Argentyt leczy się problemy z sercem, stawami i gornymi i dolnymi drogami oddechowymi.

OSM Hutmen

OSM Hutmen leczy schorzenia ruchu i choroby związane z układem oddechowym.

Każdy z ośrodków zapewnia kilkaset miejsc noclegowych oraz organizuje dla swoich kuracjuszy i gości imprezy,  zapewnia urozmaicenie wolnego czasu. Opłata uzdrowiskowa za jeden dzień pobytu wynosi 1, 50 dla dzieci do lat 7 i 3 złote dla wszystkich pozostałych (dane z 2011).